Sei nella pagina indice --> Eventi e News --> Context Sensitive Flow Analysis to Detect Blocked Statements

Prof. Ettore Merlo
Ecole Polytechnique - Montreal, Canada

mercoledì, 13 giugno 2001, ore 10.30
Sala delle Lauree palazzo San Domenico
Piazza Guerrazzi, 1

prof. Giulio Antoniol - S.E.R.G. Software Engineering Research Group
pbx 0824305839 - fax 0824305840
e-mail antoniol [at] unisannio.it

In the context of quality assessment, this talk proposes two new kinds of information, which can be extracted from source code. The first, definitely blocked statements, may never be executed because preceding code prevents the execution of the program. Blocking code may block the other information, called possibly blocked statements.

The talk presents original flow equations to compute definitely blocked statements in source code. The experimental context will be described and results will be shown and discussed. Suggestions for further research will also be presented.